Durmitor biciklom - 2009

u planinama bicikl ponekad vozi tebe
putopisi | 03. 07. 2009. http://perpetuum-mobile.net/putopisi/2009-durmitor-biciklom/

03. 07. 2009.

Durmitor biciklom - 2009

Durmitor, magična planina, zaslužuje da bude u centru planova nekog višednevnog putešestvija, a ne samo usputna stanica. Tako sam i planirao, da mu polako priđem, prišunjam se, osmotrim iz svih uglova i izvezem sve što je vozno. Već prvog dana bio sam u Nacionalnom parku, i tako sve do poslednjeg. Ono što mi je preostalo su pešački usponi na čuke, na vrhove i prevoje, ali to je za neku buduću, nebajkersku priču…

Naći saputnika sa kojim se lepo slažem, koji je pouzdan, ima dovoljno iskustva, opreme, kondicije, vremena, želje i volje za ovako nešto je najčešće nemoguća misija, tako da od pre dve godine uvek planiram da ću ići sam, pa ako se nešto drugačije iskombinuje - tim bolje. Shvatio sam da mi najteže od svega pada sam nedostatak perspektive da ću se sresti sa nekim. Sada sam imao tu sreću da sam na faksu upoznao biologe i da sam naštimao da nam se vreme na Durmitoru delimično poklapa. Oni su bili moja perspektiva.

U svakom pogledu sam bio spreman, fizički - nikad se bolje nisam osećao, na biciklu sam nedavno odradio generalku, pripremio sam odličan plan kojim sam bio zadovoljan, pripremio sam detaljnu kartu, svu opremu sam popakovao nekoliko dana pre polaska, sve je bilo idealno…

03. 07. 2009.

Oprema i planiranje

mašta radi, apetiti rastu i planovi su sve ambiciozniji

Iskustvo koje sam stekao na prethodnim vožnjama me je ohrabrilo da smanjim količinu opreme koju nosim i da pustim mašti na volju prilikom planiranja, rukovodeći se prvenstveno time šta želim da obiđem, i ne ograničavajući se postojećom mrežom asfaltnih puteva.

vreme čitanja: ~ 2 min.

04. 07. 2009.

Donji Kolašin

Kroz postojbinu Boškovića

Vožnja kroz postojbinu Boškovića, ovaj put i kroz neke delove koje pre dve godine nisam obišao. Uspon na Zabojsko jezero i vožnja u 'paru'.

vreme čitanja: ~ 7 min.

05. 07. 2009.

Šaransko polje i istočni Durmitor

Trka sa kišom preko kamene Sinjevine i travnatih obronaka istočnog Durmitora

Od prelepog Zabojskog jezera preko kamene pustinje Šaranskog polja (Sinjevina) do travnatih prostranstava istočnog Durmitora

vreme čitanja: ~ 8 min.

06. 07. 2009.

Škrčka jezera i Sušičko jezero

'Oj Durmitore, svih planina direktore'

Lepa šetnja sa biolozima od sela Mala Crna Gora, preko Međeđeg dola do Škrke i nazad kroz Sušicu do Sušičkog jezera.

vreme čitanja: ~ 3 min.

07. 07. 2009.

Prutaš

Šareni pasovi i Škrčko ždrijelo

Još jedna kratka ali sadržajna šetnja sa biolozima. Možda najlepši deo Durmitora - Šareni pasovi, Škrčko Ždrijelo, Prutaš i fenomenalni vidici prema Sedlenoj gredi sa jedne i škrčkim jezerima sa druge strane.

vreme čitanja: ~ 1 min.

08. 07. 2009.

Južnim obodom Durmitora

Bajkerska poslastica

Bajkerski verovatno najpodesniji deo puta - čisto uživanje, dobrim delom nizbrdo, malo asfalt, malo makadam, a okolo livade i iza njih džinovski kameni vrhovi.

vreme čitanja: ~ 4 min.

09. 07. 2009.

Kroz Pivu

Lazar Sočica - junak dana

Obilazak oko hipnotišućeg plavetnila Pivskog jezera sa neplaniranim stajanjem na nekoliko interesantnih mesta. Uspon prema stabanskim jezerima kroz klanac između Bioča i Lebršnika.

vreme čitanja: ~ 9 min.

10. 07. 2009.

Uspon na Volujak

ili: šta zna dete šta je hiljadu kila

Ja na svakom putešestviju moram bar jedan dan da uradim nešto ludo, da li je to uspon na neki vrh sa biciklom na leđima, ili prolazak kozjim stazicama kroz kanjon, ili nošenje bicikla preko nabujale reke ili snežnih smetova... Ovo je bio jedan takav dan.

vreme čitanja: ~ 5 min.

11. 07. 2009.

Bežanija sa Volujaka

kad se spoje nebo i zemlja na 2000mnv

Spojili se nebo i zemlja u zoru, ležim u šatoru dok kiša pljušti satima. Nakon što je već prošlo pola dana a kiša ne jenjava, već i temperatura počinje naglo da pada, moram da odlučim šta ću dalje...

vreme čitanja: ~ 9 min.

12. 07. 2009.

Volujak i Sutjeska

Niz Suški potok do Tjentišta

Akcija 'ekstrakcije' ostavljenog bicikla i spust kroz NP Sutjeska do Tjentišta.